dinsdag 2 november 2021

Bericht 18

 

Kantelen,

ik gebruik het woord vaak als ik het over het leven heb.

Dat elk moment je leven kan kantelen

en hoe je je daar dan toe kunt of moet verhouden.

Als ik terugkijk op mijn leven tot nu toe

zijn er verschillende momenten geweest waarin alles veranderde:

Het ontmoeten van een grote liefde en daarna nog een.

Ontslag nemen en nieuwe mogelijkheden krijgen.

De dood van mijn Bram en hoe het mij verder verging.

 

Kantelingen zijn niet alleen droevig of verdrietig,

ze kunnen ook vreugdevol zijn en voor veel positieve energie zorgen.

Zo werkte ik de afgelopen twee jaar mee als redacteur  

aan het boek ‘dood gewoon gaan  hemelen’ van uitgeverij Plint.

Nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen of kunnen!

Een boek met veel ‘gedichten als je woorden zoekt’,

als de dood gaat komen, er is en hoe je dan verder moet.

 




Vandaag, op Allerzielen ligt het in de boekhandel

en is het natuurlijk ook te koop via de site van Plint.

Het is behalve een prachtige en zachte uitgave

ook een praktisch boek dat handvaten kan geven

in een tijd waarin veel beslissingen genomen moeten worden.

Een tijd waarvan je achteraf kunt zeggen

dat je ondanks het grote verdriet er goede herinneringen aan hebt.

Ook voor de tijd erna kan dit boek voor troost zorgen.

Naast de poëzie staat er ook meesterlijk beeldend werk in

van Anke Roder, Arno Kramer en Tjibbe Hooghiemstra.

 



Trots ben ik natuurlijk dat het gelukt is

samen met de andere twee redacteuren Mia Goes en Jos van Hest,

met Lisette Wiegers die de redactie uitvoerde

en Beerd van Stokkum die de vormgeving verzorgde.

 


Soms denk ik wel eens,

als ik die stap of die stap niet had gezet,

was ik niet geweest waar ik nu ben:  

een leven waarin ik me gelukkig voel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

20. Musea en mbo’ers

  Toen ik nog les gaf op de modeafdeling van het ROC van Twente vond ik het altijd belangrijk om met leerlingen naar musea te gaan. Natu...