maandag 22 januari 2018

Bericht 10

Entree Sint Lucas, Boxtel
Afgelopen vrijdagmiddag had ik mijn sollicitiatiegesprek voor een tijdelijke baan als Docent Textiel bij de mbo Creatief Vakman Textiel van SintLucas in Boxtel.

Waarom ben jij de geschikte kandidaat was de eerste vraag die mij werd gesteld.
Omdat ik ervaring heb met lesgeven, veel van textiel weet en enthousiast en stimulerend ben, was mijn antwoord. En dat textiel mijn grote liefde is boven mode.

Mijn zicht tijdens het sollicitatiegesprek
Ik was niet nerveus, wel enthousiast.
En ik kreeg goede reacties van de andere kant na mijn uitleg: zo zou ik het ook gezegd hebben, was een opmerking van het hoofd van de opleiding. 

Naast mij was er nog een kandidaat.
Aan het einde van het gesprek werd de afspraak gemaakt dat ik maandag de uitslag zou horen.

Vanmiddag werd ik gebeld.
De uitkomst was positief!
Vanaf februari tot het einde van het schooljaar ga ik dinsdag naar Boxtel om daar zeven uur les te geven aan de derdejaars.

Het programma ligt er.
Mijn expertise voeg ik er aan toe.
Daarna gaan de leerlingen ermee aan de slag.
En ik met hen.

Ik heb er zin in!


4 opmerkingen:

  1. Hoe geweldig Jan!!! Geniet ervan, ik denk aan je. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! En goh, toch weer voor de klas. Is het ver reizen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Jan, een eerste stap in je nieuwe werkleven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed en niet teveel, toch ook. Wel ver weg. Succes daar! (ik zou je ook wel hebben aangenomen....)

    BeantwoordenVerwijderen

20. Musea en mbo’ers

  Toen ik nog les gaf op de modeafdeling van het ROC van Twente vond ik het altijd belangrijk om met leerlingen naar musea te gaan. Natu...