maandag 15 januari 2018

Bericht 9



Afgelopen donderdag had ik weer een goed coaching gesprek bij L’azione in Soest.
Ik ga daar altijd met een tas vol ‘zin en enthousiasme’ heen omdat ik ook weet dat ik er met een gevulde tas vol gedachten en inspiratie vandaan kom.

Na 4 maanden ‘Overstap-tijd’ merk ik dat het me nog elke dag goed doet. Ik voel me stevig en vol vertrouwen. Er is ruimte voor ontdekking en plannen maken. Stappen zet ik, maar wel op een rustige manier.
  • In december had ik een inspirerend gesprek met Wendy Kouwenhoven van Delivering Happines@Work waarbij we de afspraak hebben gemaakt elkaar op de hoogte te houden mocht zich iets aandienen.
  • A.s. donderdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een tijdelijke baan als docent textiel voor een dag in de week tot het einde van het schooljaar. Zou ik erg leuk vinden om te doen.
  • Samen met een vriendin heb ik een gesprek gehad met de voorzitter van de BMA (Branchevereniging Mode Ambachten) om met een voorstel te komen of we iets voor de leden kunnen gaan betekenen. Allemaal nog erg open, maar interessant om verder te gaan onderzoeken.
  • En er komen het komend jaar nog een aantal fotoklussen aan van het modeproject 'ModeMix´van de Rode Loper op School.

Maar wat zou ik nu nog meer willen kreeg ik als vraag van Sabine.
Uit welke bron wil je nog wat halen?
En dan komt er van alles naar boven wat ik graag wil onderzoeken.

  • Zo zag ik de tentoonstelling ‘Fashion Cities Africa’ in het Tropenmuseum en terwijl ik daar loop denk ik: waarom heb ik hier niet aan meegewerkt? Of waarom geef ik  hier geen rondleidingen?  Stuur een mail naar de conservator kreeg ik als advies. Ga ik dus doen. Voor een verslag over de tentoonstelling klik je hier.
  • Ons nieuwe werk ‘De Onschuldigen’ verdient een expositieplek. Maar waar is devraag. En gaan we nieuw werk maken?
  • Kan ik iets doen voor het (mode)onderwijs op het gebied van duurzaamheid of ambachtelijkheid? Welke organisatie kan daarvoor in aanmerking komen?
  • Moet ik open sollicitaties gaan sturen en mezelf aanbieden als deskundige?
  • Waar is nog geld voor projecten te halen?
  • Kan ik iets betekenen voor jongeren die in een tussenjaar zitten of uitvallers en die moeite hebben met keuzes maken?

Deze week ga ik een lijst maken van mensen en-of organisaties waarmee ik graag een gesprek wil hebben. 
En dan contact maken. 
Daar heb ik zin in!

Maar mocht je mij na het lezen van dit bericht willen spreken dan kan dat natuurlijk ook. Stuur dan een mail janterheide@gmail.com en dan neem ik contact met je op.

P.s. 
De tas op de foto is gemaakt door mijn ex/collega modevorming Esther Kortink en ik kreeg hem bij mijn afscheid. 
Fantastische tas die bijna overal mee naar toe gaat.

2 opmerkingen:

  1. Hi Jan, heb je gedacht aan de Crafts Council? Ik zou je kunnen voorstellen aan de oprichtster.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Linda, Ja, dat zou ik heel graag willen. Craft Council staat ook op mijn lijst!

      Verwijderen

20. Musea en mbo’ers

  Toen ik nog les gaf op de modeafdeling van het ROC van Twente vond ik het altijd belangrijk om met leerlingen naar musea te gaan. Natu...