maandag 25 september 2017

Bericht 5


Vorige week vrijdag had ik een werkafspraak met Evelien Verkerk. Met haar vormde ik jarenlang het kunstenaarsduo ´terheideverkerk´. We hadden tentoonstellingen in binnen- en buitenland (onder andere in Zwolle, Nijmegen, Gouda, Sibiu en Ahaus). Ons werk van al die tijd is te zien op: www.werkvanterheideverkerk.nl

De afgelopen jaren viel die samenwerking stil. Ik ging door een zware periode in mijn leven en ook bij Evelien waren er drastische veranderingen. We zegden ons atelier in Deventer op. Ondanks deze verwijdering in het werk hebben we privé al die jaren intensief contact gehouden. Er was geen ruzie of conflict. Soms miste ik het samenwerken als kunstenaarsduo wel, maar zoals dat gaat in het leven, ook dat gevoel verdween, al dook het af en toe even op.

Ik ben nog altijd met textiel bezig; dat is nu eenmaal een levenslange liefde van me. Samen met Jos maakte ik twee werken voor exposities waarbij hij de tekst schreef en ik die daarna borduurde. 


Ook volgde ik het afgelopen voorjaar nog een textielcursus  bij de DIY Textile School in Amsterdam. Ik kreeg er opdrachten die ik deels uitvoerde als er tijd was. In juni verhuisde ik naar Amsterdam en natuurlijk ging al mijn textiel materiaal mee. Het zit in dozen die nog uitgepakt moeten worden, maar ik weet het te vinden.

In mijn vakantie deze zomer kreeg ik een mail van Evelien Verkerk waarin stond dat we waren uitgenodigd deel te nemen aan de tentoonstelling Artoverijssel Proof!, in de HeArtGalleryin Hengelo van 19 november t/m 10 december 2017. Ik moest er even over nadenken, maar besloot al snel dat dit een uitgelezen mogelijkheid was om weer samen met haar een werk te maken. Ja dus, en ik en wij hebben er zin in!

Afgelopen vrijdag hebben we ideeën besproken en wonderwel ging het als vanouds. Na een paar uur waren we eruit. Als materiaal gaan we witte zakdoeken gebruiken. Wat we daarmee gaan doen, blijft nog geheim. Het resultaat zal te zien zijn op de expositie in Hengelo. In elk geval is het veel werk, maar dat zijn we gewend: ons werkwijze kostte altijd al veel tijd.

Omdat we veel witte zakdoeken nodig hebben doe ik ook hier een oproep.

Gevraagd: 100% witte, liefst oude zakdoeken met of zonder wit borduursel of randjes. 

Eventuele porto vergoeden we natuurlijk. Als je zakdoeken voor ons hebt, stuur ons dan een bericht via LinkedIn of Facebook. Bij voorbaat dank.


3 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb ik een paar liggen, wel fijn en teer en niet zo groot.
    Kan dat ook !?

    ((Zwaaii))MM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag MM, ja dat is ook helemaal goed. De combinatie van fijn, teer en klein gecombineerd met geroot en eenvoudig is juist de bedoeling. Heb je mijn mail gekregen?

      Verwijderen
    2. Dag, ik zal ze opzoeken voor u.

      Ik moest even mijn oude mail controleren, maar nee geen mail ontvangen.

      Marianne

      Verwijderen

20. Musea en mbo’ers

  Toen ik nog les gaf op de modeafdeling van het ROC van Twente vond ik het altijd belangrijk om met leerlingen naar musea te gaan. Natu...