maandag 12 maart 2018

Bericht 13



Na lang nagedacht te hebben en na een goed coaching gesprek heb ik het besluit genomen om voor mijzelf te gaan beginnen:  ZZP-er voor de klussen waar ik mee bezig wil zijn, naast mijn tijdelijke baan bij SintLucas.

Ik meldde me digitaal bij de Kamer van Koophandel en afgelopen donderdag kon ik me inschrijven in dat grote gebouw aan het IJ. Een jonge vrouw deed de inschrijving . Ze las mijn geboortedatum en  zei ze dat dat een goede dag was. ‘Ben jij soms ook op zeven augustus jarig?’ vroeg ik. ‘Ja’, antwoorde ze met een lach. Zij dertig jaar en ik bijna zestig. Een mooier begin van mijn inschrijving kon ik me niet voorstellen. En dat ook nog op Internationale Vrouwendag.

Bij het horen van de naam van mijn bedrijf ‘Overstap’ zei ze direct dat dat een probleem kon worden. Als er meer bedrijven zijn die zo heten, is dat moeilijk. Dat had ik ook al gezien toen ik naar een domeinnaam zocht. Overstap.nl was namelijk weg.

Een andere naam dus. ‘Overstapper’ dacht ik in een flits, en die heb ik nu als (voorlopige) naam.
Voor ontwikkeling van strategieën, vormgeven en begeleiden van projecten op het gebied van onderwijs, textiel, mode en beeldende kunst. De naam is altijd te veranderen en nieuwe naamkaartjes laten maken is ook niet zo moeilijk. Ik wil een korte en heldere naam die over beweging gaat: van A naar B en verder. Nog even verder denken,  maar ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.

Voor de rest ging alles snel en overzichtelijk.  
Mijn inschrijving valt onder: Organisatie-adviesbureaus en Dienstverlening voor het onderwijs. 
Dan was er de aanmelding bij de belastingdienst en de aanvraag van mijn btw-nummer. Ik betaalde en kreeg een map mee met info en papieren.
Dat was alles.


Het regende toen ik buitenkwam. Ik liep naar de metro door de prachtig betegelde fietstunnel waar een geweldig groots zeevaarttafereel te zien is. Hijs de zeilen!,  dacht ik, en met volle kracht vooruit! 
Thuis dronken we een fles pro secco.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

20. Musea en mbo’ers

  Toen ik nog les gaf op de modeafdeling van het ROC van Twente vond ik het altijd belangrijk om met leerlingen naar musea te gaan. Natu...